2019년 11월 2일 토요일

2018 Hamamatsu Competition Semifinalist (Top 12) - Andrey Zenin (Russia)


https://www.zeninpiano.com/kopiya-glavnaya

http://www.hipic.jp/en/news/2018/11/1119-third-stage-of-the-competition-day-1.php

http://www.hipic.jp/news/2018/11/-1119-31.php

"A delicate and dynamic musician, soulful and profound, Andrey can accurately and boldly fulfil composer's idea. He is an exceptionally talented pianist, who captivates the audience from the first sounds." - Kurier Wileński (Latvia)

“감미롭고 역동적인 음악가, 감정이 풍부하고 깊은 안드레이는 작곡가의 생각을 정확하고 담대하게 수행할 수 있다. 그는 뛰어난 재능을 갖춘 피아니스트로, 첫 소리부터 청중을 사로잡는다.” - 라트비아의 폴란드어 신문 <빌뉴스 쿠리어>

Andrey Zenin (Андрей Зенин) was born on 18 January 1995 in Sochi, Russia. He started playing the piano in the age of four. In 2006 he was enlisted in the encyclopedia "Gifted Children – Future of Russia". In 2009 he entered the Special Music School of the Rostov State Conservatory named after S.V. Rahmaninov where he studied in the class of Professor Rimma G. Skorokhodova, Honored Artist of Russia. In 2013 he entered the Rostov State Conservatory. In 2018 he graduated from the Royal Conservatoire of Scotland.

안드레이 제닌은 1995년 1월 18일, 러시아 소치에서 태어났다. 그는 4세에 피아노를 배우기 시작했다. 2006년에는 <재능 있는 어린이들 - 러시아의 미래> 백과사전에 등재되었다. 2009년에는 로스토프 국립 라흐마니노프 음악원 특수음악학교에 입학하여 러시아 공훈예술가 리마 스코로호도바 교수를 사사했다. 2013년에는 로스토프 국립 음악원에 입학했다. 2018년에는 스코틀랜드 왕립 음악원을 졸업했다.


[Official Report] Interview with Andrey Zenin after the 3rd Round Performance - Text by Haruka Kosaka (19 November 2018) / [하마마쓰 콩쿠르 공식 보고서 발췌] 2018년 11월 19일 안드레이 제닌과의 3라운드 연주 후 인터뷰 - 하루카 고사카 글
- You were once again the first to perform on Day 1, as you have been in the previous stages of the competition; how do you feel about your performance today?

ー初日の最初のセッションで弾き続けることになりましたが、今日のステージはいかがでしたか?

- (콩쿠르 2라운드에서 그랬던 것처럼 다시 한 번) 3라운드 첫째 날에도 먼저 연주했는데요, 오늘 무대가 어땠나요?

It was unbelievably exciting. I felt the communication with the audience in the best way. I felt we were somehow creating music together. I felt a strong energy, and it was truly wonderful. I'm very excited right now, in fact, I almost feel like crying...

信じられないくらいエキサイティングでした。聴衆と自分の間にベストなコミュニケーションを感じました。音楽を一緒に創っている感じもあって。強いエナジーを感じ、本当にすばらしかったです。今とても興奮していて、実はなんか...泣きそうです...。

믿을 수 없을 정도로 흥분했어요. 청중과 저 사이에 최고의 의사소통을 느꼈어요. 어떻게든 함께 음악을 만들고 있다고 느꼈죠. 강한 에너지를 느꼈고 정말 훌륭했어요. 지금 너무 흥분되는데요, 사실 지금 당장 울음을 터뜨릴 것 같아요...

- I listened to your performances in the first and second stages as well; I think I detected a different sound, one I hadn't heard previously, in your performance of Mozart for today's third stage of the competition.

ーゼーニンさんの演奏を1次2次と聴かせていただきましたが、3次のモーツァルトで、これまで出てこなかった音が聴かれたように思いました。

- 저는 1라운드와 2라운드에서도 당신의 연주를 들었는데, 오늘 콩쿠르 3라운드의 모차르트 연주에서 이전에 듣지 못했던 다른 소리를 발견했다는 생각이 드네요.

Really...but you may be right. During yesterday's rehearsal with the string musicians, I may have discovered a different sound to suit Mozart's work. I found the string musicians I performed with were truly wonderful, the world's top-level performers.

本当ですか? でも、そうかもしれません。昨日室内楽奏者とのリハーサル中、彼らと演奏しているうちに、モーツァルトの演奏に合う別の音を見つけたのかもしれません。彼らは信じられないほどすばらしい、世界トップレベルの演奏家だと思いました。

정말요? 하지만 맞겠네요. 어제 현악기 연주자들과의 리허설에서 모차르트의 작품에 맞는 다른 소리를 발견했을지도 모르죠. 어제 협연했던 현악기 연주자들이 정말 훌륭한 세계 최고 수준의 연주자들이라는 것을 알게 되었어요.

- You mean, your sound changed in response to their string sound.

ー彼らの弦の音に反応して音が変わったと。

- 그들의 현 소리에 반응하여 소리가 바뀐 거군요.

I think that may be the reason.

そうかもしれないと思います。

그럴지도 모른다고 생각해요.

- You're taking the essence of Rachmaninov into all your programs for this competition. How special is Rachmaninov for you?

ープログラムでは、ラフマニノフのエッセンスを全ステージに入れていますね。あなたにとって、ラフマニノフはどう特別なのでしょう。

- 라흐마니노프의 본질을 이 콩쿠르의 모든 프로그램에 넣고 계시네요. 당신에게 라흐마니노프는 어떻게 특별한가요?

I may not be a great performer of his work, but I feel his music is very close to my soul. As a Russian composer, he wrote music that was completely true to his heart. Moreover, the music school in my hometown is named after him. That's why he is so special to me.

僕は、彼の音楽を上手に演奏できるとはいえないかもしれませんが、それでも、自分の魂にとても近いと感じています。彼はロシアの作曲家として、心の底から誠実な音楽を書きました。それに、僕の故郷の音楽院にはラフマニノフの名前がついています。なのでとても特別な存在なんです。

제가 그의 음악을 잘 연주하고 있다고 할 수 없을지도 모르지만, 그래도 그의 음악이 제 영혼에 매우 가깝다고 생각해요. 러시아 작곡가로서 그는 진심으로 자신의 마음에 완전히 충실한 음악을 썼죠. 더욱이 제 고향에 있는 음악원은 그의 이름을 따서 명명되었죠. 그래서 제게 정말 특별한 존재입니다.

- How do you feel about the acoustics of the hall and the piano?

ーホールの音響やピアノはいかがですか?

- 홀과 피아노의 음향은 어떤가요?

I selected the Kawai for this competition; it's a wonderful piano and I'm also very grateful to Okubo-san, the piano tuner. It's like a magic. I am the performer, but there are many other elements that come into play here; the piano, the tuner, the audience, and the hall...to that extent, my role is very small (laughs).

僕は今回カワイのピアノを演奏していますが、すばらしい楽器で、調律師の大久保さんにとても感謝しています。まるでマジックのようです。演奏しているのは僕ですが、そこには他にたくさんの要素がかかわっています。ピアノ、調律師、聴衆、ホール...そう考えると、僕の役割なんてほんのちょっとです(笑)。

저는 이 대회에서 가와이를 선택했는데요, 훌륭한 피아노이며, 피아노 조율사인 오쿠보 씨에게도 매우 감사드립니다. 마치 마법 같아요. 저는 연주자이지만, 여기에서 연주와 맞닥뜨리는 다른 요소들, 즉 피아노, 조율사, 청중, 홀 등이 많이 있는데요...그렇게 생각하면 제 역할이 그저 작네요(웃음).

- Well, I think you play a pretty big role in this setting!

ーいや、わりと大きな役割を果たしていると思いますけど!

- 아니, 비교적 큰 역할을 하고 있다고 생각하는데요!

Anyway, everything is for the music and the composer; it's not for me.

いずれにしても、全ては音楽と作曲家のためです。僕のためのことではありません。

어쨌든, 모든 것은 음악과 작곡가를 위한 것이지 저를 위한 것이 아닙니다.

- You have selected Rachmaninov's Concerto for Piano and Orchestra No. 1.

ーファイナルの選曲は、ラフマニノフですが、ピアノ協奏曲の第1番ですね。

- 라흐마니노프 피아노 협주곡 1번을 고르셨네요.

I think it is one of the least-performed concertos in a repertoire chosen for the final stage of any competition. But I think Rachmaninov put his utmost sincerity into this music. He wrote the first version of the work when he was 17 years old. A long time after that, he revised it after completing other works such as "Rhapsody on a Theme of Paganini"; that means this work was very special to him.

コンクールのファイナルで弾かれるレパートリーとしては、もっともレアなコンチェルトだと思います。この作品には、ラフマニノフの心からの誠実な音楽が託されていると思います。彼は、この曲の最初の版を17歳の時に書いていて、それからだいぶ時間がたってから、「パガニーニの主題による狂詩曲」などのあとに改定しています。これはつまり、この曲が彼にとってとても特別だということです。

저는 이 곡이 어떤 콩쿠르이든지 결선을 위해 선택된 레퍼토리로는 가장 희귀한 협주곡들 중의 하나라고 생각해요. 하지만 라흐마니노프가 이 음악에 최대한 성실했다고 생각해요. 그는 17세에 이 작품의 첫 번째 버전을 썼죠. 그 후 오랫동안 <파가니니의 주제에 의한 랩소디> 같은 다른 작품들을 완성한 후에 이 곡을 개정했는데, 즉, 이 곡은 그에게 매우 특별하다는 것이죠.

- Have you performed the work with an orchestra before?

ーこれまでこの曲をオーケストラと演奏したことは?

- 지금까지 오케스트라와 이 곡을 협연하신 적이 있나요?

I've performed it once, not in a competition, but at a concert.

一度演奏したことがあります。コンクールではなくコンサートでした。

한 번 협연해본 적이 있는데 콩쿠르가 아니라 콘서트에서였죠.

- Selecting Concerto No. 1, rather than No. 2 or No. 3 that are more popular, shows the special feeling you have toward Rachmaninov.

ー人気の2番、3番でなく、1番をを選ぶことに、ラフマニノフへの特別な感情が現れているんですね。

- 더 인기 있는 2번이나 3번보다 1번 협주곡을 선택한 것은 당신이 라흐마니노프에 대해 특별한 감정을 느낀다는 것을 보여주네요.

Yes. Well, I've been the first performer in each stage of the competition, so maybe No. 1 is iconic for me!

そうですね。あと、毎ラウンドずっと1番手で弾いてきているから、1番というのはシンボルになっているのかもね!

그렇습니다. 음, 저는 콩쿠르 2라운드와 3라운드에서 각각 첫 번째 연주자가 되었으므로 아마도 1번은 제게 상징적인 것이겠네요!

- So, your performance order for the final stage will also be...

ーそれじゃあ最後の順位も...

- 따라서 결선 연주 순서도...

Ah...I'm not completely sure about my performance today, so I don't know. Well, I can recall many things, but I just did all I could do in the moment. In that sense, I'm satisfied.

いえ...今日はあまり確実な演奏ができなかったから、わかりません。いろいろあるけど、でも今自分にできることをやっただけ。その意味では、満足しています。

아뇨...오늘 제 연주에 대해서 확신하지 않아서 잘 모르겠어요. 글쎄요, 많은 것들을 기억할 순 없지만, 그 순간에 할 수 있는 모든 것을 다 했어요. 그런 의미에서 만족합니다.


Awards
2001 - International Festival "XXI Century Art" 2nd prize / 21세기의 예술 국제 페스티벌 2위
2003-2004 - Ministry of Culture of the Russian Federation Scholarship for his talent and success in studying sciences / 과학 분야에서의 재능과 성공으로 러시아 문화유산부 장관 장학금 수상
2004 - International Competition & Festival "Music without Boarders" in Druskininkai, Lithuania 1st prize / 리투아니아 드루스키닝카이 "국경 없는 음악" 국제 콩쿠르 겸 페스티벌 1위
2004 - All-Russian Competition & Festival of Ensemble Playing "Students and Teachers Playing" in Sochi, Russia 1st prize / 러시아 소치 "학생과 선생님이 연주하는" 러시아 전국 콩쿠르 겸 앙상블 연주 페스티벌 1위
2004, 2007 - "Young Talents of Russia" Diploma / 러시아의 젊은 재능 디플로마 수상
2006 - Gifted Child Medal / 영재 메달 수상
2007 - Concerto Competition in Sochi, Russia winner / 러시아 소치 협주곡 콩쿠르 우승
2010 - Skavronsky International Piano Competition "Inspiration" in Volgodonsk, Russia 1st prize / 러시아 볼고돈스크 "인스피레이션" 스카브론스키 국제피아노콩쿠르 1위
2011 - Varshavskaya Regional Competition for Young Pianists in Rostov-on-Don, Russia Grand Prix / 러시아 로스토프나도누 바르샤프스카야 지역 청소년 피아노 콩쿠르 그랑프리
2011 - International Festival "Musica Classica" in Ruza, Moscow Region (Russia) 1st prize / 러시아 모스크바 지역 루자 무지카 클라시카 국제 페스티벌 1위
2013 - Benditsky All-Russia Piano Competition in Saratov, Russia Laureate / 러시아 사라토프 벤디츠키 전국피아노콩쿠르 입상
2016, 2018 - Rostov State Conservatory Academic Council Scholarship / 로스토프 국립 음악원 학회 위원회 장학금
2016 - 10th International Chopin Competition for Young Pianists in Moscow, Russia [Senior] 2nd prize / 러시아 모스크바 제10회 쇼팽 청소년 국제피아노콩쿠르 [시니어 그룹] 2위 (9월)
2017 - President of the Russian Federation Scholarship / 러시아 대통령 장학금
2017 - 1st Tengiz Amirejibi International Piano Competition in Borjomi, Georgia [Category 4] (age 18-25) Finalist (Top 11) / 조지아 보르조미 제1회 텐기즈 아미레지비 국제피아노콩쿠르 4그룹 (18~25세 부문) 파이널리스트 (6월)
2018 - Competition for the best performance of music of Rostov Composers in Russia 3rd prize as a member of a chamber ensemble / (실내악 앙상블 일원으로서) 러시아 로스토프 작곡가 음악 콩쿠르 3위
2018 - 1st All-Russia Competition of Choir Conductors named after Vitaly S. Khodosh in Russia Diploma for high performance skills as an accompanist / 러시아 제1회 비탈리 호도쉬 전국 합창 지휘 콩쿠르 반주자 디플로마
2018 - 10th Hamamatsu International Piano Competition in Japan Semifinalist (Top 12) / 일본 제10회 하마마쓰 국제피아노콩쿠르 세미파이널리스트 (11월)





Program - Kawai
1st Stage
Chopin 4 Mazurkas, Op. 17 / 쇼팽 4개의 마주르카
No. 1 in Bb: Vivo e risoluto
No. 2 in e: Lento, ma non troppo
No. 3 in Ab: Legato assai
No. 4 in a: Lento, ma non troppo

Rachmaninov Etude-tableau in c, Op. 39-1 / 라흐마니노프 회화적 연습곡 작품 39-1

Chopin Etude in b, Op. 25-10 / 쇼팽 연습곡 작품 25-10

2nd Stage
Fuyuhiko Sasaki: Sacrifice / 후유히코 사사키 <희생>

Mozart Fantasy in c, K. 475 / 모차르트 환상곡 K. 475

Chopin Ballade No. 4 in f, Op. 52 / 쇼팽 발라드 4번

Rachmanionv Etude-tableau in c, Op. 39-7 / 라흐마니노프 회화적 연습곡 작품 39-7

Debussy Preludes, Book II No. 12 "Feux d'artifice" / 드뷔시 전주곡 2권 중 12번 <불꽃>

3rd Stage
Mozart Piano Quartet No. 1 in g, K. 478 / 모차르트 피아노 콰르텟 1번
I. Allegro
II. Andante
III. Rondo
- Keiko Urushihara, violin / 게이코 우루시하라, 바이올린
- Yasuhiro Suzuki, viola / 야스히로 스즈키, 비올라
- Kaeko Mukoyama, cello / 가에코 무코야마, 첼로

Liszt Années de pèlerinage deuxieme année, Italie: Après une lecture du Dante - Fantasia quasi sonata / 리스트 순례의 연보 2권 이탈리아 편 중 7번 <단테를 읽고>

Rachmaninov Variations on a Theme of Corelli, Op. 42 / 라흐마니노프 <코렐리의 주제에 의한 변주곡>

Medtner Forgotten Melodies, Op. 38 No. 3 Danza Festiva / 메트너 <잊힌 멜로디> 작품 38-3 <축제의 춤>

Final Stage
Rachmaninov Piano Concerto No. 1 in f#, Op. 1 (revised) / 라흐마니노프 피아노 협주곡 1번 개정판
I. Vivace - Moderato
II. Andante
III. Allegro vivace

러시아어로도 찾아봤지만 정보가 별로 없다.

댓글 없음:

댓글 쓰기