https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Records
Mercury Records is an American record label owned by Universal Music Group. It had significant success as an independent operation in the 1940s and 1950s. Smash Records and Fontana Records were sub labels of Mercury. In the United States, it is operated through Republic Records; in the United Kingdom and Japan (as Mercury Tokyo in the latter country), it is distributed by EMI Records.
머큐리 레코드는 유니버설 뮤직 그룹이 소유한 미국의 음반사이다. 1940년대와 1950년대에는 독자적인 운영으로 상당한 성공을 거두었다. 스매시 레코드 및 폰타나 레코드는 머큐리의 하위 레이블이었다. 미국에서는 리퍼블릭 레코드를 통해 운영되는데, 영국과 일본(후자의 국가에서는 머큐리 도쿄로)에서는 EMI 레코드에 의해 배포된다.
(중략)
Mercury Records was started in Chicago in 1945 and over several decades, saw great success. The success of Mercury has been attributed to the use of alternative marketing techniques to promote records. The conventional method of record promotion used by major labels such as RCA Victor, Decca Records, and Capitol Records was dependent on radio airplay, but Mercury Records founder Irving Green decided to promote new records using jukeboxes instead. By lowering promotion costs, Mercury was able to compete with the more established record labels, and thus became an established record label itself.
머큐리 레코드는 1945년 시카고에서 시작되어 수십 년 동안 큰 성공을 거두었다. 머큐리의 성공은 음반들을 홍보하기 위한 대체 마케팅 기법의 사용에 기인한다. RCA 빅터, 데카 레코드, 카피톨 레코드 같은 메이저 음반사들에서 사용하는 기존의 음반 홍보 수단은 라디오 방송에 의존했지만, 머큐리 레코드의 설립자인 어빙 그린은 대신 주크박스를 사용하여 신보들을 홍보하기로 했다. 판촉 비용을 낮춤으로써 머큐리는 더 잘 알려진 음반사들과 경쟁할 수 있었고, 따라서 그 자체로 인지도가 있는 음반사가 되었다.
(후략)
위키페디아에 설명이 더 있다.
댓글 없음:
댓글 쓰기