프로필

내 사진
I'm piano bachelor, piano music lover, CD collector and classical music information's translator. Also KakaoTalk character Tube mania! Naver Blog: http://blog.naver.com/snowseol Youtube Channel: https://www.youtube.com/channel/UCDPYLTc4mK7dOXYTQEOiPew?view_as=subscriber

2018년 4월 29일 일요일

Canadian Pianist - Viviana Sofronitsky


https://en.wikipedia.org/wiki/Viviana_Sofronitsky
https://ru.wikipedia.org/wiki/Софроницкая,_Вивиана_Владимировна
http://www.sofronitsky.com/en/
https://www.facebook.com/viviana.sofronitsky
https://www.allmusic.com/artist/viviana-sofronitsky-mn0001660400
http://www.respublika.cz/kultura/meropriyatiya/62164-roskoshnye-royali-naravne-s-avtomobilyami-porsche

Profile
Viviana Sofronitsky [Viviana Vladimirovna Sofronitskaya] (Russian: Вивиана Владимировна Софроницкая) is a Russian-born Canadian classical pianist. She was born in Moscow in 1960, her father was the noted Soviet-Russian pianist Vladimir Sofronitsky. She has followed in the footsteps of her father Vladimir Sofronitsky, a distinguished Russian pianist.

비비아나 소프로니츠키(비비아나 블라디미로프나 소프로니츠카야)는 러시아에서 출생한 캐나다의 클래식 피아니스트이다. 1960년 모스크바에서 출생했고, 그녀의 아버지는 유명한 피아니스트 블라디미르 소프로니츠키이다. 그녀는 뛰어난 러시아 피아니스트였던 아버지 블라디미르 소프로니츠키의 발자취를 따랐다.

She studied at the Central School of Music until 1979. She studied at the Moscow Conservatory as a pianist (Margarita Fedorova's class) and organist (class Natalia Gureeva-Vedernikova) from Semtepber 1979 to June 1989. After graduate school worked as a soloist-organist of the Belarusian Philharmonic in Polotsk. In Soviet Union, she worked as organist and harpsichordist in the ensemble of ancient music "Madrigal" led by Alexei Lubimov and the ensemble "The Academy of Ancient Music" directed by Alexei Lubimov and Tatiana Grindenko. At the same time she gave solo concerts in Moscow, Leningrad, Kiev, Minsk, Sverdlovsk, and so on.

모스크바 음악원 부속 중앙음악학교에서 음악 공부 및 1979년 졸업.
1979년 9월~1989년 6월 모스크바 음악원에서 피아노(마르가리타 페도로바 사사)와 오르간(나탈리아 구레예바-베데르니코바 사사) 공부 및 박사 학위.
졸업 후 폴로츠크에서 벨로루시 필하모닉에서 솔로이스트 겸 오르가니스트로 일했다.
소련에서 고음악 앙상블 “마드리갈”(알렉세이 루비모프 감독)과 고음악 아카데미(알렉세이 루비모프 및 타티아나 그린덴코 감독)에서 오르간 및 하프시코드 연주자로 일했다.
모스크바, 레닌그라드, 키예프, 민스크, 스베르들로프스크 등지에서 독주회.

In 1989, Sofronitsky moved to the United States, where she worked at the Oberlin College Conservatory of Music in Ohio. In 1990, she moved to Canada, where she pursued an active career in performance and recording in Toronto, partnered with various members of the Tafelmusik Baroque Orchestra. She was a founder and the first Artistic Director of the Academy Concert Series in Toronto. Sofronitsky has been a Canadian citizen since 1994.

1989년 도미하여 오하이오 주 오벌린 음악원에서 작업.
1990년 캐나다로 이주하여 타펠무지크 바로크 오케스트라의 여러 단원들과 함께 협연하면서 토론토에서 연주 및 녹음 활동.
토론토에서 아카데미 콘서트 시리즈의 창단자이자 초대 예술 감독.
1994년부터 캐나다 시민권자.

In 1999 she received historical performance degrees in harpsichord, fortepiano and early music teaching from the Royal Conservatory in The Hague.

1999년 헤이그 왕립 음악원에서 하프시코드, 포르테피아노, 고음악 교수법으로 시대악기 연주 학위 취득.

Since 2001 she has lived in the Czech Republic, married to fortepiano builder (a manufacturer of fortepiano replicas that Sofronitsky collects and plays) Paul McNulty, performing and recording on his highly prized instruments an expanded repertoire from C.P.E. Bach to Liszt. She is a creative director from 30 August 2001 in Prague. She moved to Divišov since September 2001.

2001년부터 체코에 거주.
그녀가 수집하고 연주하는 포르테피아노 모형 제작자 폴 맥널티와 결혼했는데, 카를 필립 에마누엘 바흐부터 리스트까지 확장된 레퍼토리를 그의 높이 평가된 악기로 연주 및 녹음.
2001년 8월 30일부터 프라하에서 광고 제작 감독.
2001년 9월 디비쇼프로 이주.

Viviana Sofronitsky and Paul McNulty in their workshop / 작업장에서의 비비아나 소프로니츠키와 폴 맥널티 부부.

Viviana is a constant participant of international music festivals: "Utrecht Oude Muziek Festival" and "Muziek Netwerk" (Netherlands), "Leipzig Bach Festival", "Klang & Raum Music Festival" Irsee (Germany), "Festival van Vlaanderen", (Belgium), Musica Antiqua Bruges, (Belgium), "Berliner Tage für Alte Music", (Germany), Bratislava Hammerklavier Festival (Slovakia), "Chopin Festival" (Poland), Tage Alter Musik Osnabruck (Germany), "Midis-Minimes" (Belgium), "Oslo Chamber Music Festival" (Norway), "Vendsyssel Festival" (Denmark), "Piano Folia Festival", Le Touquet (France), Printemps des Arts, Nantes (France)

여러 국제 음악제에 꾸준히 참가.
네덜란드 - 위트레흐트 우데 무지크 페스티발, 무지크 네트베르크
독일 - 라이프치히 바흐 페스티발, 이르제 <클랑 운트 라움 음악제>, 베를리너 타게 퓌르 알테 무지크, 타게 알터 무지크 오스나브루크
벨기에 - 플랑드르 페스티발, 무지카 안티쿠아 브뤼허, 미디스-미니메스
슬로바키아 - 브라티슬라바 함머클라비어 페스티발
폴란드 - 쇼팽 페스티벌
노르웨이 - 옹슬로 실내악 페스티벌
덴마크 - 벤시셀 페스티발
프랑스 - 피아노 폴리아 페스티발, 르 투케, 낭트 <예술의 봄>

Viviana has toured and performed all over the world with unique instruments, made her husband, Paul McNulty, on samples Stein 1788, 1792 by Walter, Graf 1819, Pleyel 1830. She performs on a two-manual harpsichord by Yves Beaupré, a Viennese fortepiano by F. Teller, and copies of fortepianos by Stein, Walter, Graf, Pleyel, and Boisselot. Her collection of top-quality new pianos includes Mozart's and Beethoven's favorites Walter and Stein, Schubert's Graf, Chopin's Pleyel and Liszt's Boisselot.

남편 폴 맥널티가 제작한 독특한 악기들(발터에 의한 슈타인 1788, 1792, 그라프 1819, 플레이엘 1840)로 전 세계 연주 여행.
이브 보프레에 의해 손수 제작된 2대의 하프시코드, F. 텔러가 제작한 비엔나 포르테피아노, 슈타인, 발터, 그라프, 플레이엘, 부아슬로에 의한 포르테피아노 복제품으로 연주.
그녀의 새로운 고품질 피아노 수집품들은 모차르트와 베토벤이 선호했던 발터와 슈타인, 슈베르트의 그라프, 쇼팽의 플레이엘, 리스트의 부아슬로를 포함한다.

Viviana Sofronitsky explores the rich, complete world of sound available to classic and romantic composers with their then-new pianos! Viviana performs with two, three, four or five pianos on stage, allowing the audience to immerse themselves in the music performed on instruments as strong and colourful as they were at the time when they inspired young classical and romantic composers to write their masterpieces. The pianos used in the performance are newly built "clones" of the favourite instruments of great composers, produced by the world's most prolific modern fortepiano maker, Paul McNulty. Her recent London Wigmore Hall performance with 5 pianos on stage was acclaimed a "revelation".

그들의 새로운 피아노로 고전파와 낭만파 작곡가들의 소리를 낼 수 있는 풍부하고 완성된 세계를 탐험한다! 비비아나는 그들이 그들의 걸작을 쓰기 위해 젊은 고전파와 낭만파 작곡가들에게 영감을 주었을 때 강하고 화려한 만큼 악기들로 연주되는 음악에서 청중들을 몰두하게 하면서 무대에서 2, 3, 4 또는 5대의 피아노로 연주한다. 연주에 사용되는 피아노들은 세계에서 현대 포르테피아노를 가장 많이 생산하는 제작자 폴 맥널티에 의한, 위대한 작곡가들이 선호했던 악기들의 새롭게 제작된 “복제품들”이다. 런던 위그모어 홀 무대에서 5대의 피아노와 함께 했던 연주는 “뜻밖의 일”로 환호 받았다.

She was devoted to articles in journals Audiophile Audition, to review MusicWeb International, and others. Viviana Sofronitsky gives masterclasses, lectures and she is a member of jury in international competitions and has featured often in European and American broadcasts. (She stands on the radio to Germany, France, Belgium, Denmark, the United States and Canada.)

<오디오필 오디션>에 기사를 쓰고 <뮤직웹 인터내셔널>에 리뷰를 쓰는 일 등에 열성적이다.
마스터클래스와 강연을 가지며 국제 콩쿠르들에서 심사위원 역임.
종종 유럽과 미국(독일, 프랑스, 벨기에, 덴마크, 미국, 캐나다)의 방송국들에서 연주.

Viviana Sofronitsky has recorded with "AVI", "ETCetera", "Centaur", "Suoni e colori", "Globe", "Pro Musica Camerata" (11CD of complete Mozart concertos) and "Passacaille" labels.

AVI, ET체테라, 켄타우르, 수오니 에 콜로리, 글로브, 프로 무지카 카메라타(모차르트 협주곡 전곡), 파사카유 레이블에서 음반 발매.

She performed at leading concert halls including Wigmore Hall in London and Triphony Sumida Hall in Japan and others.

런던 위그모어 홀, 일본 트리포니 스미다 홀 등을 포함한 주요 콘서트홀들에서 연주.

Awards
1999 - Bach Tage Berlin Competition in Germany 1st prize and a prize for the best performance / 독일 베를린 바흐의 날들 콩쿠르 1위 및 최우수 연주 특별상
1999 - Musica Antiqua Competition at the Festival van Vlaanderen in Brugge, Belgium / 벨기에 브뤼허 플랑드르 페스티벌 무지카 안티쿠아 콩쿠르 1위

Her Favorite Phrases / 좋아하는 문구들
"I think that instruments from every period have effects and colors that cannot be reproduced on today's pianos - that compositions were always conceived with the instruments of their time in mind and only on those can they achieve their full effect; played on today's instrument they sound at a disadvantage (unvorteilhaft)." Anton Rubinstein 1892.

“나는 모든 시대악기가 오늘날의 피아노들이 복제할 수 없는 효과들과 색깔들이 있다고 생각한다. - 그 작품들은 항상 마음속에 그들의 시대악기와 함께 상상되고, 불리한 점에서 그들이 소리 내는 오늘날의 악기에서 연주되는 그것들의 가득 찬 효과에서만 달성될 수 있다.” - 1892년 안톤 루빈스타인.

I think it is important to point out that Anton Rubinstein, like Brahms and Liszt, knew all kinds of piano right from his youth - Arthur Rubinstein would not have been able to make such a statement, having played nothing but Steinways and Bechsteins his whole life. (Malcolm Bilson)

나는 브람스와 리스트처럼 안톤 루빈스타인이 젊었을 때 모든 종류의 피아노를 바로 알았다는 것을 지적하는 것이 중요하다고 생각한다. - 안톤 루빈스타인은 그의 삶 전체에서 스타인웨이와 베흐슈타인만 연주하면서 그러한 상태를 만들 수 없었을 것이다. (맬컴 빌슨)





비비아나 소프로니츠키는 프라하에서 포르쉐 자동차 모델이기도 했다.

댓글 없음:

댓글 쓰기

Google Drive / 2024. 11. Geneva Competition Winners 6

1957년 공동 2위 Maurizio Pollini (Italy) / 마우리치오 폴리니 (이탈리아) 01 Maurizio Pollini - Beethoven Complete Piano Sonatas 마우리치오 폴리니 - 베토벤 피아노 소나타 전집 8C...