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2021년 1월 11일 월요일

Seong-Jin Cho Recital at the 71st Duszniki-Zdroj Chopin Festival (5 August 2016)


https://www.youtube.com/watch?v=3ZDBr7nlMjY

http://festival.pl/autoinstalator/wordpress/wp-content/uploads/2020/01/biul71_2.pdf


조성진 리사이틀 - 2016년 8월 5일 제71회 두슈니키-즈드루이 쇼팽 페스티벌

Chopin's Manor / 쇼팽의 장원

1st Prize of Chopin Competition in Warsaw / 2015 바르샤바 쇼팽 콩쿠르 1위


Program

Mozart Rondo in A minor, KV 511 / 모차르트 론도 KV 511


Schubert Sonata No. 19 in c, D. 958 / 슈베르트 소나타 19번

I. Allegro

II. Adagio

III. Menuetto

IV. Allegro


Intermission


Chopin 24 Preludes, Op. 28 / 쇼팽 24개 전주곡

No. 1 in C major

No. 2 in A minor

No. 3 in G major

No. 4 in E minor

No. 5 in D major

No. 6 in B minor

No. 7 in A major

No. 8 in F sharp minor

No. 9 in E major

No. 10 in C sharp minor

No. 11 in B major

No. 12 in G sharp minor

No. 13 in F sharp major

No. 14 in E flat minor

No. 15 in D flat major

No. 16 in B flat minor

No. 17 in A flat major

No. 18 in F minor

No. 19 in E flat major

No. 20 in C minor

No. 21 in B flat major

No. 22 in G minor

No. 23 in F major

No. 24 in D minor


Encores

Schubert Moment Musical in f, D. 780 No. 3 / 슈베르트 <악흥의 한때> 3번

Chopin Polonaise No. 6 in Ab, Op. 53 "Heroic" / 쇼팽 폴로네즈 6번 <영웅>



News Letter No. 2 (6 August 2016) / 2016년 8월 6일 뉴스레터 2호 발췌

Uchem Dwójki / 2개의 귀

Na inaugurację bilety dawno się rozeszły. Trudno wyobrazić sobie, żeby było inaczej. Nie tylko dlatego, że występował zwycięzca Konkursu Chopinowskiego, ale że był to TEN zwycięza - Seong-Jin Cho. W Dworku grał po raz trzeci, a festiwalowa publiczność pokochała go od pierwszego wejrzenia. Z perspektywy ubiegłorocznego zwycięstwa w Warszawie poprzednie recitale w Dusznikach jawią się jak jakaś prehistoria, a przecież nie minęło nawet 10 lat od pierwszego z nich. Kiedy Seong-Jin Cho w październiku zwyciężał w Warszawie, czułem szczególną satysfakcję. Oto prawdziwy talent, chłopak, który zakochał się w muzyce Chopina i pianistyce na dobre w 2005 roku właśnie pod wpływem konkursowych zmagań i spełniał największe ze swoich dotychczasowych marzeń. Konkurs (jego poziom był naprawdę niebotyczny) wygrał w stylu wielkim, który dawno już nie miał precedensu. Wrócił więc do Dusznik w glorii i chwale.


개막 리사이틀 티켓이 매진된 지 오래되었다. 달리 상상하기란 어렵다. 쇼팽 콩쿠르의 우승자가 연주하는 것일 뿐만 아니라 이번 우승자는 조성진이다. 그는 드보레크에서 세 번째로 연주했으며, 페스티벌 청중은 첫눈에 그와 사랑에 빠졌다. 작년 바르샤바 승리의 관점에서 볼 때, 두슈니키에서의 이전 리사이틀은 일종의 선사 시대처럼 보이며, 첫 번째(조성진이 2010년에 연주한) 이후 10년도 지나지 않았다. 조성진이 10월에 바르샤바에서 우승했을 때, 나는 특별한 만족감을 느꼈다. 여기에 이번 콩쿠르의 영향으로 2005년 쇼팽의 음악과 피아니즘에 영원히 빠져 지금까지 가장 큰 꿈을 이룬 진정한 재능을 지닌 소년이 있다. 그는 오랫동안 전례가 없었던 웅대한 스타일로 콩쿠르에서 우승했다. (그 수준은 정말 하늘을 찌를 듯했다.) 그래서 그는 많은 영광을 안고 두슈니키로 돌아왔다.


Obawiałem się jak ten recital wypadnie. Nie dlatego, że w gwiazdę Seong-Jin Cho nie wierzę, przeciwnie - czasem szczerość intencji może być zgubna. Łatwo przeszarżować z liczbą koncertów, albo ulec pokusie prostych rozwiązań. Pamiętam, że 1 marca w Filharmonii Narodowej był ewidentnie zmęczony i nie w formie. Wtedy nie wypadł najlepiej. Ale wczoraj udowodnił, że jest na najlepszej drodze do artyzmu najwyższej próby. Program ambitny: Rondo a-moll KV 511 Mozarta, Sonata c-moll D 958 Schuberta i sztandarowe w jego interpretacji Preludia op. 28 Chopina. W Rondzie zmagał się z dźwiękiem (na początku fortepian brzmiał nieszczególnie, trochę dudnił), w Sonacie Schuberta też właściwego dźwięku poszukiwał. I chyba odnalazł najlepszy gatunek w Menuecie (brzmiał niemal jak impromptu) i szczególnie w Finale. Chyba Seong-Jin Cho poszukuje ostatecznego ukształtowania tej Sonaty, ale są to poszukiwania eksplorujące krainę, do której nikt wcześniej nie zaglądał. On przeczuwa, jak ułożyć jej dramaturgię, ale na razie chyba nie wszystko jest na swoim miejscu (brakowało nieco retorycznej zadumy w pierwszej i drugiej części). Ale finał był naprawdę świetny, już odnaleziony.


나는 이번 리사이틀이 끝날까 두려웠다. 내가 스타 조성진을 믿지 않아서가 아니라, 반대로 - 때로는 의도의 진실성이 치명적일 수도 있다. 콘서트의 개수에 넘어가거나 간단한 해결책의 유혹에 굴복하기 쉽다. 나는 3월 1일 바르샤바 필하모닉에서 그가 분명히 피곤하고 몸매가 나빠진 것을 기억한다. 그때는 잘되지 않았다. 그러나 어제 그는 자신이 최고 수준의 예술성으로 가는 길에 있음을 증명했다. 야심찬 프로그램으로 모차르트 론도 KV 511, 슈베르트 소나타 19번, 그의 대표 연주인 쇼팽 24개 전주곡을 선사했다. 론도에서 그는 소리에 어려움을 겪었는데(처음에는 피아노가 그다지 특별하게 들리지 않았고, 약간 울퉁불퉁했는데), 슈베르트 소나타에서도 올바른 소리를 추구했다. 그리고 나는 그가 (거의 즉흥곡처럼 들렸던) 3악장 미뉴에트와 특히 4악장 피날레에서 최고의 장르를 발견했다고 생각한다. 조성진은 아마도 이 소나타의 최종 형태를 찾고 있을지도 모르지만, 전에는 한 번도 방문한 적이 없는 땅을 탐험하는 것에 대한 추구이다. 그는 극작을 편곡하는 방법에 대한 감각이 있지만, 지금까지 모든 것이 제자리에 있는 것은 아닌 듯하다. (일부 수사학적 반영이 1악장과 2악장에서 부족했다.) 그러나 피날레는 정말 훌륭한 것으로 이미 밝혀졌다.


Czekałem na Preludia. Wiedziałem, że tak samo ich nie odbiorę, jak wtedy podczas III etapu (płakałem jak bóbr). Były nieco inne, ale jakże znakomite. W dramaturgicznym planie z podziałem na pół, po 12-tym. I z genialnymi odcieniami dźwiękowymi (nawet mocne forte w Preludium gis-moll czy g-moll bez brutalności), z retorycznymi pauzami (zakończenie f-moll), swarliwe (es-moll), klasyczne (As-dur), lekkie (F-dur) czy dające wyobrażenie o jego czysto pianistycznych możliwościach ostatnie Preludium d-moll ze świadomie rozmazanym zakończeniem. Wielka kreacja. I jeszcze ten Polonez As-dur na drugi bis - ach, jak On poloneza wodzi!


나는 전주곡을 기다리고 있었다. 내가 3라운드에서 그랬던(비버처럼 울고 있었던) 것과 같은 방식으로 연주되지 않을 거란 걸 알고 있었다. 연주가 약간 달랐지만, 정말 뛰어났다. 극적인 계획에서, 12번째 전주곡 이후 두 가지로 나뉘었다. 그리고 화려한 음조(심지어는 잔인성 없이 전주곡 12번 또는 22번)로, 과장된 멈춤(18번의 엔딩), 걸핏하면 싸우려 드는(14번), 고전적인(17번), 가벼운(23번) 또는 의도적으로 흐릿하게 만든 엔딩으로 순수하게 피아니스틱한 잠재력에 대한 아이디어를 제공하는 마지막 24번으로. 위대한 창조. 그리고 두 번째 앙코르곡으로 이 폴로네즈 6번 영웅 - 오, 그가 폴로네즈를 이끄네!


Marcin Majchrowski / 마르친 마이흐로프스키 글



여기까지 조성진이 출연했던 두슈니키 페스티벌 기사들을 추려서 정리했다. 마지막 사진은 전주곡 24번에서 마지막 3개의 음을 연주할 때의 주먹 타건!

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